2012. február 3., péntek

Újra zsinórcsipke

Úgy döntöttem portalanítom egy kicsit a zsinórcsipke mintáimat, és amikor Bogika alszik hódolok ennek a szenvedélyemnek is. Előástam a mintákat a fonalas bőröndöm mélyéről, kiválogattam a még használhatóakat és beraktam mosni. Egy-két kopottabb darabon ráerősítettem a rajzra, a többit pedig visszasüllyesztettem legalulra. Van ugyanis néhány, amely nincs jól rajzolva és nekem nem tetszik, de többségben vannak a szép minták.
egy része a mintáknak
Anyukám tanított mindenre ami a zsinórcsipkével kapcsolatos, de ismertem régen - úgy 15 évvel ezelőtt -  egy bácsit, akitől sok szép mintát kaptam, és bár kitöltést nem tanultam tőle, néhány tippet azért adott. A bácsi sajnos már nem él, én is elkerültem a városból, de mindig eszembe jut amikor a zsinórt varrom fel a rongyra. Például tőle tanultam 1-2 centit ráhagyni a zsinórra felvarráskor, visszabontani a felesleget és azzal varrni össze a végeket. Így szépen, majdnem nyom nélkül el lehet tüntetni az összeillesztéseket.
Találtam egy olyan mintát, amire nylont varrtam annak idején, így még véletlenül sem fogta meg a kész csipkét az indigó vagy toll, amivel rajzolva volt. Ezt is a bácsi mondta, de nekem nem volt jó így dolgozni, zavart a nylon, pedig könnyebb volt a kitöltés. Most épp ennek a csipkének fogtam neki.


Kell hozzá keskeny és széles zsinór is, folyamatosan varrom fel ahogy horgolom a zsinórt. Megpróbálom néhány bejegyzésben a készítését leírni, de szerintem ez az amit csupán leírás után nem tud megtanulni az ember. Ha valakinek sikerül, elismerésem. 



3 megjegyzés:

Kriszta írta...

Örülök, hogy jöttél hozzám játszani, s hogy ezáltal megismerhettelek kicsit én is a blogodon keresztül, te is nagyon szép dolgokat készítesz :) S még jobban megörültem, mikor látom, hogy zsinórcsipkével is foglalkozol. Régebben készítettem, de a kitöltésekről sokat felejtettem én is. Ha tudnál olyan helyet, ahol ilyesmik vannak vannak, szívesen venném, ha szólnál nekem is :)

Tímel írta...

Emelem kalapom, ehhez kell türelem,nem kevés! Meg precizitás..egy csomó olyasmi,amivel hadilábon állok:)

Ileanas Lace írta...

a facebook-on van egy grupp Romanian point lace/macrame aminek en vagyok az administratörje fel kell kerözni az en bloggomrol ,ott talaltok rengeteg mintat,leirast,ötleteket,jöhettek sajat ötletekkel es modellekel!
Vällkommen!